Uppdatering

Ojoj. Nu sitter jag och skypar med Emelie. Hon har precis tryckt bort mig för ett viktigare samtal, eller en gäst/kund, vad det nu heter.
Emelie har precis gett mig senaste updaten hemma. Mycket spännande, med lady gaga och annat. Vill att hon ska komma ner och fira sin födelsedag här, vi får se hur det går, men jag håller tummarna och kryssar fingrarna!

Det finns många härliga minnen

Back till vad som sker här. Vi har haft Kick off. Jag mår fortfarande lite illa när jag tänker på dagen efter. Men det brukar ju vara så att ju sämre man mår dagen efter, desto roligare hade man dagen innan. Jag hade jättekul på kick offen.

Vi startade i Hersonissos tidigt tidigt, våra taxichaffisar som skulle köra oss till rethymnon kom inte, så vi fick köra själva. buu

Jag och Linda var glada ändå.

I rethymnon fick vi iaf åka buss till chania. där blev det ett kärt reunion med många. Vi blev uppdelade i lag och spelade brännboll och lekte lekar halva dagen. Inte helt ofarligt var det dock. Emelie fick en stekpanna, som användes som slagträ, i huvudet, när en klåpare från chania hade lite problem att slå. hon klarade sig ändå utan större skador.

Maddilainen blev lila och jag orange. Jag bad Lee att måla mig som spindelmannen, men han har nog inte sett samma tecknade figur som jag.

Vilket härligt gäng, emelie och alex fick också vara med på ett hörn.

Efter lekar på stranden var det dags för lunch. Vi var mycket hungriga, och jag fick härliga bordskamrater.

Linda var väldigt törstig

Vi hade kul

Jättekul

Sen blev det go cart. Det såg lite vingligt ut på banan för många men alla tog sig runt sina varv.

spännande att veta vem som var snabbast

Linda visade upp gömda skills och vann överlägset. Anders kom tvåa och Fredrik trea. Bra jobbat!

Sen var vi ganska trötta och fick åka och checka in på vårt fancy five star hotel.

Jag hade fått lånat Elins hatt

Sen blev det en liten nap på det och så var det dags för middag. På middagen fick vi uppdrag vi skulle genomföra.

Jag klarade uppdraget utmärkt. Men jag tror att det var en del i rethymnon och chania teamet som tyckte att jag var lite konstig och negativ.

Sen blev det party all night long på Troppan som man tydligen ska kalla det.

Se så kul vi hade det

Nästa dag var lite sämre. Vem bestämmer att man ska åka buss 4 timmar efter att man gått och lagt sig på en slingrig bergsväg i buss hur länge som helst? jag vet inte. En stackars falke guide spydde i bussen och jag var rädd att någon form av domino effekt skulle utbryta efter det. Vi åt frukost i nån botanical park. Ekologisk frukost med enbart oliver, bröd och grönsaker kanske inte var precis det vi var sugna på. Prisutdelning han vi också med från tävlingarna dagen innan och mitt lag vann förstås.

Sen var det dags att åka hem till Hersonissos igen. Ni som känner mig kan lista ut vad som hände. Bakis bussar och Cecilia.

På eftermiddagen var det jobb och HS igen. Pigga och fräscha guider mötte gästerna.

Nu är det lördag och jag är ledig igen. Våt nya kollega Caroline Af Steiner kommer idag. Det ska bli spännande att ha överklass ibland oss. Dags to lock down. Jag och Emelie ska anordna ett härligt välkomnande för henne.
Over n out

Ledig =)

nu var det ett tag sen det blev ett inlägg. det känns jobbigare och jobbigare att skriva ju längre tid det går. så tänkte bara göra ett litet kort såhär.

just nu händer ingenting här. känns det som iaf. nästan inga gäster, de flesta som landar i heraklion åker till rethymnon. har kört första utflykten också, vilket kändes märklligt. har ju inte kört ordentligt sen lanza. men det var också kul, och det ska bli riktigt kul när allt sätter igång på riktigt. tror att vi kommer starta kanske om en vecka.

idag är det  fredag. jag var ledig onsdag och beachade, sen var det stranden på siestan igår och idag. imorgon får jag tillbaka servicetelefonen så vi får se hur härlig nästa vecka blir.

Just nu sitter jag, linda, louise och emelie och geekar på ett café. det känns mycket bra eftersom de klagat på mina långa internetsessioner här innan. känns också bra att jag har sällis nu, för jag tror att de som jobbar här tror att jag är lite retarded som jag brukar sitta här ensam, länge och mycket.

Här är vi!

en annan sak som hänt här på kreta är att jag och emelie har startat en liten välkomstkomité för ankommande guider, och andra.

först ut var nicklas och lasse de fick varsin kall öl, kanske inte så flott, men de var nog glada ändå

Sen kom elin och alex. fina välkomstskyltar och en liten goodybag med cola, chips och selvfölgeligt en miniguide över östra kreta.

sen linda, hon fick till och med ett unikt välkomstbrev med i miniguiden.

tänk att bli välkomnad av oss!

PÅ knossos turen i tisdags var linda med och obsade. det var bra för mig, hon fick bli min lilla hjälpreda och höll koll på på mig och alla mina prylar och så. TACK

Här är vi i heraklion. kolla in hänget på shortsen!
så fint vi posear. from the h to the t som tyra skulle ha sagt. tyvärr är min buss den lilla vita till vänster. se så flådigt chaniagästerna åker.

Nu stoppar vi för ikväll. ses senare krokodil